Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

Buurtbudget Zuid | Buitenveldert-Oost

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar buurtbudgetzuid@amsterdam.nl.

Wij zullen uw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden!

De site werkt niet. Waar moet ik dit melden?

Het spijt ons dat u problemen ondervindt met de site. We willen dit natuurlijk zo snel mogelijk oplossen. Graag ontvangen wij een e-mail via buurtbudgetzuid@amsterdam.nl met daarin een korte uitleg waar in het proces het mis gaat, evt. een screenshot van de foutmelding/de pagina, op welk apparaat dit gebeurt (computer, tablet of telefoon) en in welke internet browser (chrome, internet explorer, firefox, safari, etc). Hoe vollediger u het probleem omschrijft, hoe sneller we u kunnen helpen. Ons team zit paraat om problemen zo snel mogelijk op te lossen!

Ik ben geen bewoner van Buitenveldert-Oost, maar wil wel graag stemmen. Kan dat?

Nee, helaas. Alleen bewoners van Buitenveldert-Oost van 12 jaar en ouder mogen stemmen. Iedereen die mag stemmen ontvangt een persoonlijke brief met een unieke stemcode.

Ik woon wel in Buitenveldert-Oost maar heb geen stemcode ontvangen. Hoe kan ik alsnog meedoen?

Wat vervelend! Het kan zijn dat de bezorging van de brieven vertraging heeft opgelopen. Ook kan het zijn dat u in Basisregistratie Personen (BRP) een 'indicatie geheim' en/of adresblokkade hebt. In dat geval hebben we uw adresgegevens niet kunnen opvragen en heeft u geen stemcode ontvangen. Had u wel een brief moeten krijgen of wilt u alsnog meedoen? Stuur een mail naar buurtbudgetzuid@amsterdam.nl en dan kijken we wat we kunnen doen.

Ik ben niet zo handig met computers. Kan ik ook met mijn brief stemmen? En hoe doe ik dat dan?

Als u het lastig vindt om online te stemmen, vraag dan hulp van vrienden, familieleden of buren. Ook kunt u met ons contact opnemen via 06 14 81 40 74 of buurtbudgetzuid@amsterdam.nl.

Op locatie stemmen?
Wilt u liever persoonlijk uw stem aan ons laten weten? Dat kan. Met de stemcode uit deze brief kunt u op deze momenten en plekken terecht. Neem de brief met de persoonlijke stemcode en een legitimatiebewijs mee. We helpen u dan graag.

- Dinsdag 5 juli van 13.00 tot 16.00 uur in de Arent Janszoon Ernststraat 199
- Donderdag 7 juli van 12.00 tot 14.30 uur in de Arent Janszoon Ernststraat 199
- Dinsdag 12 juli van 13.00 tot 16.00 uur in de Arent Janszoon Ernststraat 199

Hier graag aanbellen of bel 06 14 81 40 74, dan doen we de deur open.

- Woensdag 13 juli van 13.00 tot 16.00 uur in de Jumbo, Kastelenstraat 70

We staan daar met een bus.

Ik heb mijn persoonlijke stemcode ingevuld, maar het lukt niet om te stemmen. Wat nu?

Een stemcode bestaat uit 13 tekens (cijfer en letters) en is hoofdlettergevoelig. Controleer nogmaals of u alle tekens juist hebt overgenomen. Lukt het nog steeds niet? Stuur dan een mail naar buurtbudgetzuid@amsterdam.nl en dan kijken we hoe we u kunnen helpen.

Hoe weet ik zeker dat mijn stem is opgeslagen?

Uw stem is goed opgeslagen als u in stap 4 een bevestiging ziet die zegt; ‘Gelukt, u heeft gestemd!’. Het stemmen werkt in 4 stappen;

- In stap 1 kies u uw favoriete plannen.
- In stap 2 controleer u in het overzicht of u tevreden bent met uw gekozen plannen.
- In stap 3 vult u de stemcode in die u per post hebt ontvangen waarna u klikt op de knop ‘Stemmen’.
- In stap 4 ziet u de bevestiging dat uw stem gelukt is.

Ik heb gestemd maar ik heb me bedacht of ik wil mijn stem aanpassen. Kan dat?

Helaas is dat niet mogelijk. Net als bij echte verkiezingen telt uw stem mee zodra u deze hebt ingeleverd. Daarna is het niet meer mogelijk uw stem aan te passen. Wel horen we graag wat de reden is dat u uw stem zou willen aanpassen of terugtrekken. Stuur in dat geval een mailtje naar buurtbudgetzuid@amsterdam.nl zodat wij uw ervaring mee kunnen nemen om het proces nog beter te maken.

Krijgen de indieners van de winnende plannen het bedrag meteen op hun rekening gestort?

Nee, dat gaat niet zo. Eerst wordt gekeken wie het plan gaat realiseren. In sommige gevallen is dat de gemeente zelf, in andere gevallen een bewoner of een maatschappelijke organisatie. Dat hangt helemaal af van de aard van het plan! Ook zijn we gebonden aan Europese aanbestedingsregels, wat inhoudt dat we boven een bepaald bedrag drie offertes moeten aanvragen en het niet vanzelfsprekend is dat de indiener ook het plan gaat uitvoeren. In elk geval moet een bewoner of een maatschappelijke organisatie formeel nog een subsidieaanvraag opstellen voordat geld kan worden toegekend. Uiteraard kan de gemeente daarbij helpen indien nodig.

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren