Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

Buurtbudget Zuid | Diamantbuurt 2024

Tips voor het indienen en budgetteren van een plan

Hier vind je tips die je helpen bij het indienen, het budgetteren en het maken van de begroting van jouw plan. Wat heb je allemaal nodig en waar moet je aan denken?

Tips voor begroting en budgetteren

  • Begroting exclusief en inclusief BTW berekenen.
  • Realistische kosten in relatie tot het beoogde resultaat.
  • Totaal bedrag en specificaties van dit bedrag.

Ter inspiratie: houd er rekening mee dat er verschillende kostensoorten zijn zoals:

  • vergunning (indien van toepassing)
  • inkoop van materialen/benodigdheden
  • inhuren van materialen, mensen, locaties, derde partij
  • beheerskosten, onderhouden, schoonmaken, controleren schilderen, etc. Dat vindt plaats na plaatsen en uitvoeren van plannen
  • onderzoekkosten
  • promoten, publiceren, communicatie
  • ontwerpkosten van fysiek voorwerp of online prototype
  • coachen, begeleiden door uzelf of anderen. Wat betreft uurtarief: daar geldt maximaal het maatschappelijk tarief van € 50,- per uur.
  • ruimte voor onvoorzienbare kosten

Tips voor plannen in de openbare ruimte:

  • Locatie bedenken, kiezen en regelen voor de uitvoering.
  • Toestemming vragen van een eigenaar van een locatie, pand of stuk grond en mogelijke vergunning.
  • Draagvlak meten rondom de locatie (eigen verantwoordelijkheid).
  • Beheerders regelen door afspraken of contract.

Let op: plannen in de openbare ruimte zijn vaak lastig te realiseren vanwege de beperkte ruimte en daarom vaak niet haalbaar. Afvalproblemen zijn niet zomaar oplosbaar en daarom zijn plannen over inzet van handhaving op afval niet haalbaar. Ook plannen voor groen dat niet in zelfbeheer wordt genomen zijn niet haalbaar.

Tips voor plannen met activiteiten:

  • Vergunning aanvragen voor een evenement of activiteiten.
  • Planning maken van: begin- en einddatum, wat en wanneer.
  • Voor bewoners en ondernemers van de Diamantbuurt.
  • Moet toegankelijk en gratis zijn voor deelnemers.
Voorbeeldplan activiteit

Titel plan
De 4 buurtfestijnen

Korte samenvatting
4 evenementen in 2024 op het plein aan de Gaaspstraat. Georganiseerd door het team van HiER voor de bewoners van de Rivierenbuurt. 3 evenementen met sport, kraampjes, muziek, workshops, een hapje/drankje en 1 openlucht filmavond.

Doel en beschrijving van uw plan
Het team van HiER (het collectief van maatschappelijke organisaties in de Rivierenbuurt) wil in 4 buurtevenementen organiseren voor de bewoners van de Rivierenbuurt. Het collectief bestaat uit Dynamo, Huis van de Wijk Rivierenbuurt, de Speeltuinvuist, Jongerenwerk Combiwel, Ouder en Kindteams, PuurZuid, Buurtteam Amsterdam Zuid. 

  • Openlucht filmavond in de zomervakantie van 2024. Er komt een scherm op het plein van de speeltuin en er wordt een leuke flm gedraaid. Neem je eigen stoeltje en dekentje mee en geniet van de openlucht flmavond! 
  • 3 evenementen met sportactiviteiten, kraampjes, muziek, workshops, een springkussen, schmink en een hapje + drankje. 3 leuke evenementen voor jong en oud!  

Het doel van dit plan is om 4 leuke dagen te organiseren voor de buurt. Ook komen buurtbewoners door deze evenementen met elkaar en met het team van HiER in contact. De maatschappelijke organisaties laten graag zien wat ze doen voor de buurt en wat ze voor u kunnen betekenen. De evenementen zijn een middel om het doel van verbinding te bereiken. 

Planning:

  • April: Evenementen inplannen: activiteiten bedenken en contact met de leveranciers en betrokkenen
  • Mei: flyer bezorgt in de buurt 
  • Juni: eerste evenement
  • Juli: tweede evenement
  • Augustus: derde evenement
  • Sept: vierde evenement

Locatie
Plein aan de Gaaspstraat

Inschatting kosten
Voor de drie evenementen, per evenement:

  • € 1046 vergunning, Inhuren van materialen, mensen, locaties,
  • € 515,00, Koffiekar
  • € 450,00 , Muziekinstallatie
  • € 450,00 , Promotiemateriaal
  • € 175,00, Onvoorziene kosten
  • € 200,00. Totaal x 3 = 8508.
  • Voor de openlucht bioscoop: € 250 vergunning, Inhuren van materialen, mensen, locaties,€  4500,00, , Promotiemateriaal € 175,00, Onvoorziene kosten € 200,00. Totaal bios = 5125. Eindtotaal = 13633 euro 

Totaalbedrag
€ 13.633

Telefoonnummer
020 1234 5678


Voorbeeldplan activiteit

Titel plan
Sportstimulering voor jongeren - Zuid gaat sporten 

Korte samenvatting
Om jongeren te begeleiden in hun vrijetijdsbesteding wil ik graag in 2024 een jaar lang sportieve activiteiten (voetbaltoernooien en kickbokslessen) aanbieden waarvan de jongeren gratis gebruik kunnen maken. 

Doel en beschrijving van uw plan

Kickbokslessen en voetbaltoernooien worden toegankelijk gemaakt voor de jongeren uit de wijk. Dit sluit goed aan bij hun behoeftes. Veel van de jongeren proberen een start te maken met gezond leven en sporten maar worden tegengewerkt door de vele ongezonde verleidingen in de wijk (coffeeshops, snackbars etc). Ook is het financieel voor meerdere jongeren niet mogelijk om zelf een sportabonnement te nemen.  

Om dit proces makkelijker te maken wil ik graag collectieve sportmomenten organiseren. Dit zal de motivatie doen toenemen omdat het in groepsverband wordt uitgevoerd. 

Ik wil een reeks van 8 kickbokslessen organiseren. Hierbij kunnen 20 jongeren meedoen vanaf 15 jaar. De instructeur komt uit de buurt. De jongeren die geen kickboks uitrusting hebben kunnen dit aangeven en dan wordt dat gratis voor ze geregeld 

Verder wil ik het hele jaar zaalvoetbal organiseren. In de zomer vindt dit plaats op het Vechtplein en in de winter in een sporthal in de buurt. Ik wil de jongeren zelf betrekken bij de organisatie van de voetbalavonden zodat ze zelf leren om dingen te organiseren.

Uitvoering
De kickbokslessen worden door een professionele trainer verzorgd.  

Locatie
Op het Brouwersplein

Inschatting kosten

  • Begroting voor 1 jaar (40 weken x 3 uur) 50 jongeren  
  • Materialen  500,- 
  • Kickbox trainer 1200,- 
  • Coördinatie en begeleidingskosten (40 weken) 4000,- 
  • Huur locatie 3000,-  
  • Eten&drinken 800,- 
  • Promo materiaal 500,- 
  • Videograaf & fotograaf 1000,- 
  • Sportshirts deelnemers 1500,- 
  • Onvoorziene kosten 10%  1000,- 

Totaalbedrag
€ 13.500

Telefoonnummer
020 1234 5678

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren