Het culturele open podium voor talent uit de Diamantbuurt. Singer-songwriter, rap, poëzie, storytelling, comedy en meer.
Doel
Het culturele open podium voor podiumkunsten is een unieke manier om diversiteit van cultuur en kunst in de Diamantbuurt te vieren en bij elkaar te brengen. Het podium biedt nieuw talent de kickstart om zich te ontwikkelen. We bieden een veilige en toegankelijke manier waar artiesten hun kunst kunnen uiten.
Podiumkunst is het meest verbindende middel. Wij gaan voor een zo divers mogelijk programma waar iedereen zich vrij kan uiten en zich veilig voelt.
Doelgroep
Jongeren en volwassenen die als hobby of startend artiest een podiumkunst beoefenen. Wij geven ze de kans om op een professioneel podium te staan en hun talent te delen.
Wat
- Een evenement per kwartaal tussen november 2024 en december 2025 (4 in totaal)
- Van 20:00 tot 23:30
- Professioneel podium met decor
- Deelname en bezoeken is gratis
We plannen 4 evenementen verspreid over 2025. Hiermee bouwen we voort op de bekendheid en ervaring van elk voorgaand evenement. Gratis deelname is belangrijk, zodat iedereen uit de buurt dezelfde kans heeft om op te treden en te genieten van lokaal talent.
Door onze ervaring met het organiseren van soortgelijke evenementen in het verleden en goede contacten in zowel de Diamantbuurt als de muziekscene van Amsterdam willen wij met behulp van de buurt een prachtig evenement neerzetten. Hiervoor hebben we het volgende nodig:
Benodigdheden (kosten volgen in sectie hieronder)
- Podium locatie
- AV-techniek (microfoon, speakers, camera’s etc)
- Zitplaatsen
- Artiesten & acts
- Master of Ceremony (MC) van de avond
- Promotiemateriaal
Stappenplan
- Organiseren vrijwilligers voor de uitvoering van de plannen
- Datum en kosten afspreken met locatie uit de buurt
- AV-techniek materiaal en organiseren
- Promotiemateriaal ontwikkelen
- Promotiemateriaal verspreiden
- Werven, begeleiden, en selecteren van artiesten en hun acts
- Het fysiek opbouwen van het event
- Het event uitvoeren
- Videos en fotos delen na het event
Per event (in totaal vier events):
- Locatiehuur en AV-materiaal (400 eu)
- Audio- en lichttechnicus (350 eu)
- Promotiemateriaal & publiceren (350 eu)
- Videograaf en fotograaf, incl. editen (350 eu)
- Werven, begeleiding en selecteren van artiesten; 16 uur * 50 eu/uur (800 eu)
- Coördinatie en begeleiding; 8 uur * 50 euro/uur (400 eu)
- Gratis drankje voor elke artiest, 15 artiesten, 3 euro per drankje (45 eu)
- Onvoorziene kosten, 10% (269,5 eu)
Subtotaal per event: 2.965 eu
Budget: €11860