Van een verwaarloosde plantsoen een natuurtuin creëren met een gedeelte waar peuters kunnen spelen en buurtbewoners elkaar kunnen ontmoeten
In het midden van de Granaatstraat, onder 5 platanen, staat een verwaarloosd plantsoen.
Het plan is om van deze plek een regentuin/Wadi te creëren. Een Wadi is een tuin die water op kan vangen op het moment dat er veel regen valt. Dit creëert een ander soort biotoop die toegevoegde waarde heeft voor de biodiversiteit. In een Wadi is het de bedoeling dat het regenwater langzaam de grond intrekt. Het trekt verschillende amfibieën, insecten en vogels aan. Het thema is water in het bos. De planten zijn een combinatie van inheemse planten en sierplanten.
Een gedeelte van de nieuwe tuin wordt een natuur speelplaats, speciaal voor de allerkleinsten van 1,5 tot en met 4 jaar oud en hun ouders. Hier is vraag naar door ouders van deze leeftijd kinderen om een wat intiemere plek voor de allerkleinsten te maken.
In de natuur speeltuin gedeelte komt een zandbak, een heuveltje waaronder een tunneltje zit en erop een kleine glijbaan. Er komt ook een waterpomp met een kronkelige water paadje die naadloos overgaat in de natuurtuin/wadi. Er zal wel een soort natuurlijke begrenzing tussen de speelplaats en de wadi komen. Maar het vormt met de beplanting, de natuurlijke materialen en het water element één geheel, zonder gevaar op te leveren aan de kinderen. Bij de natuurspeelplaats komen ook wat halfronde houten banken, voor de ouders om op te zitten.
Deze halfronde banken zullen ook herhaald worden net buiten het plantsoen.
Het doel van deze regentuin onder de 5 platanen is om de mensen in de straat en uit de Diamantbuurt te verbinden. Dit kan door ze te betrekken bevoorbeeld in het onderhoud, door elkaar te ontmoeten bij de bankjes of in de natuur speeltuin. Maar ook verbinding door een verwaarloosde plantsoen tot iets heel moois te maken en dat het een positieve plek voor bewoners wordt, een juweel voor de Diamantbuurt.
Voor de kinderen wordt het een stukje natuur midden in de Diamantbuurt waar ze in verbinding komen met de elementen, met de natuur en met leeftijdsgenoten