Projectteam |
30 september 2024, 07:49
Niet haalbaar. Het nut en de noodzaak om fietsen in de openbare ruimte op te laden is beperkt omdat de meeste fietsaccu’s uitneembaar zijn en dus via een lader en een normaal stopcontact op te laden zijn. Opladen via een laadpunt voor elektrische auto’s (EV) is technisch onmogelijk zonder verlengstuk/adapter waarvan we nog niet zeker weten of die veilig genoeg zijn en het zou kostbare aanpassingen aan een paal vergen om hem geschikt te maken voor de bestaande fietsstekker. Plekken in de openbare ruimte zijn schaars en omdat een fiets accu veel minder stroom nodig heeft dan een elektrische auto, is het zonde om een plek bezet te houden waar een auto zou kunnen laden.
Niet Haalbaar.
Een laadpaal voor fietsen gekoppeld aan laadpalen voor auto's. Je kunt nu alleen auto's opladen bij de laadpalen maar het zou fijn zijn als elke paal ook een paar stekkers voor fietsen had. Zo stimuleer je het gebruik van fietsen en hoeven er minder parkeerplaatsen te zijn. Als ik ergens iets ga drinken, kan ik ondertussen mijn fiets opladen.
Niet haalbaar. Het nut en de noodzaak om fietsen in de openbare ruimte op te laden is beperkt omdat de meeste fietsaccu’s uitneembaar zijn en dus via een lader en een normaal stopcontact op te laden zijn. Opladen via een laadpunt voor elektrische auto’s (EV) is technisch onmogelijk zonder verlengstuk/adapter waarvan we nog niet zeker weten of die veilig genoeg zijn en het zou kostbare aanpassingen aan een paal vergen om hem geschikt te maken voor de bestaande fietsstekker. Plekken in de openbare ruimte zijn schaars en omdat een fiets accu veel minder stroom nodig heeft dan een elektrische auto, is het zonde om een plek bezet te houden waar een auto zou kunnen laden.